Rom dag 3

Idag stod Spanska trappan på listan tillsammans med Coloseum. Vi började att gå till Spanska trappan och avnjuta den fantastiska utisikten. Just i den stunden, när jag satt i trappan tänkte jag till extra noga på vart vi faktiskt är, I ROM. Vi gick sen mot den fina parken Villa Borghese. Där var utsikten lite bättre faktiskt. 
En annan grej jag la märke till är alla fantastiska takterasser och balkonger! 
Dagens lunch blev ett mysigt litet fik med goda mackor. Mozzarella och Prosciutto, äkta Italiensk och tydligen var det väldigt roligt också. Jag skrattade på och Oscar poserar, det är så vår vardag ser ut! 
Lite shopping på det och sen blev det en promenad till Coloseum. 
Jag var ganska trött när vi vandrade runt där och var inte riktigt på humör men det var ändå coolt att se. Men det är alltid lika häftigt att se vad människor gjorde förr i tiden. Det går inte att undgå att det faktiskt är ett riktigt arbete. 
Det var så fina vyer inifrån Coloseum! Önskar att jag kunde ta kort med ögonen, det vore något! 
Älskar Rom för det här! Fruktstånd som dessa gör livet lite gladare, färgerna som spricker ut och det ser så fint ut.
Middagen för dagen blev ett ställe Oscar blivit rekomenderat! En vin och kött resturang, det var ett bra ställe det med dock inte lika bra som tidigare middag. Efter middagen gick vi förbi denna coola byggnad som var lika häftig i dagsljus. Kvällen slutade med en drink på Piazza Navona där det var riktigt bra stämning på kvällen med musik, en stor folkfest!