Mitt i prick

Idag besökte jag sjukhuset för att göra en vanlig kontroll, allting såg jättebra ut, vilket är hur skönt som helst. Jag känner faktiskt att jag på senare tiden varit mer noggran med hur jag doserar och hanterar min diabetes. Äntligen så har jag insett hur mycket min diabetes påverkar hur jag mår!
Hba1c låg på 50, mitt i prick! Eftersom att jag fylller 18 nästa år blev det lite smått aktuellt att prata om vart jag ska ta vägen nästa år. Det känns konstigt att helt plötsligt få en ny läkare och nya människor som guidar en genom diabetesvärlden. Men än är det inte slut, några besök har jag trotsallt kvar! Jag kommer ihåg första gången jag gick in på avdelning som jag nu spenderat över 5 år på..! 
Fick med mig denna blodsockermätare hem idag! Behövde en nya och ska testa lite olika tills jag finner den rätta. Yes, det speciella med den här är att man slipper ha teststickor och istället sätter man in en testkassett med 50 provtagningar i sig. Plus att stickaren sitter på sidan, allt i ett, toppenbra enligt mig. Men nu ska jag prova den här ett tag, än så länge verkar den lovande, men håller er uppdaterade. Har tidigare haft Accu-Chek och tycker det är ett bra märke, upp till bevis nu igen! 
 
 
 
 
1
Elin

Gick över till vuxenavdelningen för snart 2 år sedan, och saknar knappt barnavdelningen förutom dia sskorna. Vuxensidan är mycket bättre och får mycket mer hjälp, iallafall där jag bor. Hoppas det blir en bra övergång för dig :)

Svar: Åh vad härligt att höra! Tack så mycket, det hoppas jag med :)
sofohm.blogg.se