Jag är så trött...

på att ständigt läsa om fördomar angående diabetes. Jag är så trött att behöva försvara min diabetes hela tiden. Det finns inget som är så jobbigt att få blickar när jag knäpper loss min pump ifrån bh:n. Eller när jag tar upp min mätare och ett pip hörs och jag sitter med blod på fingret och för mot mätare. Och så den situationen när jag öppnar ett dextropaket och mosar i mig 3 åt gången. Eller när jag lite för högt säger "Jag är hög". 
 
Some day, the rude & ignorant comments hurt almost as much as the disease itself. 
 
Just i dessa situationer, när jag tar fram min pump är det många som stämplar mig som sjuk. Dömer mig som någon med ett hinder. En person som har en slang in i kroppen och kanske har ätit förmycket socker, för så är det väl? Den där ständiga frågan och fördomen om socker och diabetes. Ibland får jag för mig att människorna också studerar min kropp för att kunna svara på frågan "Har hon diabetes" eftersom att vikten tydligen också har stor betydelse. Tänk om dom bara visste...